Prekestolen (11.07.2017)

Ascents Neverdalsfjellet (706m) 11.07.2017
Visits of other PBEs Preikestolen (604m) 11.07.2017
Preikestolen p-plass (280m) 11.07.2017

Det var litt trist å reise fra Cordelia og di, men i dag skulle vi gå Preikestolen. Den hadde jeg gledet meg veldig til siden jeg hadde Rogaland som fylke på skoleprosjektet. Det var til og med litt derfor vi reiste til Rogaland på ferie.
Vi måtte betale 200 kroner for å parkere og været var veldig grått og tåkete da vi gikk. Det var mange ute og gikk og som vanlig telte vi hvor mange vi gikk forbi.

Når vi kom frem var det litt mindre skyer, men fortsatt mange. Men det var fire idioter som kjørte en stor drone. Den var skikkelig irriterende og hørtes ut som en 10kilos veps. De holdt på skikkelig lenge. Pappa sa vi burde ta småstein og prøve å skyte den ned. Men vi gikk i stedet bort fra Preikestolen og opp til en topp som pappa sa var i nærheten. Mamma syntes det var tull og gå på en topp, men vi gjorde det og det kom til og med litt mer sol.

Da vi kom ned til Preikestolen igjen var dustedronen borte, men det var kommet maaaange folk. Jeg fikk ligge litt utenfor kanten, men jeg så ikke ned til vannet på grunn av tåka.

Så gikk vi nedover. Mens vi gikk tilbake begynte det å regne mer og mer og vi møtte mange som gikk oppover. Stakkars. De fikk mye regn. Det regnet resten av dagen og til slutt rømte vi til Telemark i stedet for å bli i Rogaland og gå Kjeragbolten.

På vei innover myrene. Litt trolsk stemning.
Huldra ved vannet.
Snekret sti og sånn.
Det var ganske fint til tross for gråværet.
På vei opp til en topp.
Utsikt nedover mot Prekestolen.