Hornindalsrokken (22.07.2017)

Visits of other PBEs Hornindalsrokken Normalruten (400m) 22.07.2017
Hornindalssetra bomveg (348m) 22.07.2017
Hornindalssætra parkering (400m) 22.07.2017

Etter en passe lang kjøretur tok vi opp første og beste grusvei. Denne kom vi 30 meter på før det sto ”Dette er ikke veien til Hornindalsrokken”. Her har nok en del vært på bomtur før oss. Ut på hovedveien igjen i 100 meter før vi kom inn på riktig grusvei. Avla 20 kroner i bompenger før vi trilla innover mot parkeringsplassen. Denne var full så det ble en liten lomme i grøfta på oss. Traska innover i halv 2 tia i varmen. Som alltid godt å komme over tregrensa og kjenne litt på vinden igjen. Veien ble til sti, og stien gikk brått bratt oppover fjellsia. Etter 500 bratte høydemeter og litt småklyving her og der var de bratteste høydemetrene unnagjort. Herifra gikk det stort sett på snø resten av veien mot toppen. Rett før vi ankom toppen stakk sistemann ned. Noe som betydde at vi fikk toppen for oss selv. Stort sett alltid greit å starte litt seinere en de fleste! Ble på toppen nesten en time med mat og utsiktsnyting før vi tok samme vei tilbake. En verdig kremtopp!

Toppen med stien opp renna til høyre
Alltid stas med snø på vei ned