Lodalskåpa (20.07.2017)  6

Written by Erling (Erling Juul) GSM

Start point Bødalsseter (585m)
Endpoint Bødalsseter (585m)
Ascents Lodalskåpa (2,082m) 20.07.2017
Visits of other PBEs Steinvarde Bohrsbreen (1,640m) 20.07.2017
Bødalseter (585m) 20.07.2017
Natten før Kåpa overnattet jeg på Bødalssetra.

Sommerens fineste dag ble benyttet til en tur på Lodalskåpa. Har planlagt skitur i mai på denne toppen i mange år, men været, formen, bursdager og mye annet har kommet i veien. Nå var det endelig min tur. Benyttet uteguiden (Oscar) og hadde en fantastisk flott fjelltur sammen med tre andre spreke Drammensere.
Det var veldig varmt denne dagen, men jeg valgte å beholde langbukse og t-skjorte eller jakke på denne turen for å unngå å bli solbrent. Det var varmt nok til å gå med kortbukse og T-skjorte helt til topps som resten av turfølget gjorde. Det var ikke noe blåis, kun snø på hele turen. I det bratteste partiet cirka 100 meter under toppvarden lå det igjen noe is og snø som gjorde det nødvendig å sparke trinn eller hakke vekk is for å få fotfeste på fjellet.

Ferdig med brattbakken og Lodalskåpa kommer til syne.
Lodalskåpa med Tverrfjellet i bakgrunnen.
Her er jeg ved toppvarden på Kåpa med Jotunheimen i bakgrunnen.