Midtre Sølen, høyest i Rendalen (19.07.2017)

Written by Tom3041 (Tom Benonisen) GSM

Ascents Midtre Sølen (1,755m) 19.07.2017 14:39
Visits of other PBEs Gravåsen parkering (790m) 19.07.2017 10:40

Prosjekt kommunetopper i Hedmark (Østerdalen)

Etter en relativt enkel tur i går kveld til Elgåhogna, høyest i Engerdal var jeg klar for langtur. Start fra Gravåsen (bomvei inn dit), på fin myk sti på sandgrunn, innover flya i retning vannet på 1250. Der møtte jeg venner/kollegaer: Knut, Lill og Tor. De gikk turen fra samme utgangspunkt men skulle gå "gjennom", altså mellom de to sørligste av sølene. Målet var Fiskervollen for så å sykle tilbake til Åkrestrømmen. Heftig tur. Dette er en del av den gamle pilgrimsleden, og jeg tror DNT også hadde en rute her tidligere. Jeg bruker ca. 4 timer opp til toppen. Storslaget 360-utsikt. Forrevne stup vestover. Sola varmer godt etterhvert, og det er fint og bare cruise tilbake til bilen. Besøkte Lill & co. på hytta om kvelden. Veldig hyggelig :)

Neste mål: Tverrfjellet, høyest i Trysil

Mot Sølen. en enslig furu klorer seg fast på flya.
Sporty gjeng. Tor, Knut og Lill på vei "gjennom" Sølen. Hunden Benny var utålmodig etter å kommer seg videre :)