Alle Skrehellene (17.07.2017)

Vestre Skrehelle (536m) 17.07.2017
Visits of other PBEs Skrehelle parkering (210m) 17.07.2017
Fin utsikt fra Vestre Skrehelle

Etter noen intense timer med bildesortering og opprekking av feilstrikket Osloanorakk, var jeg så pass lei at det kun var en ting som kunne rette opp humøret, nemlig en tur.
Jeg er ikke glad i å kjøre bil, men i dag ville jeg gå på Skrehelle og siden Kristen er på jobb, MÅTTE jeg jo kjøre selv.

Elggløtt, den lille hytten mellom Skrehelle og Lille Skrehelle ligger koselig til
Kjørte opp til den store, gode parkeringen og gikk opp den blåmerka stien til Vestre Skrehelle. På veien plukket jeg med meg og spiste gode blåbær, som nå er modne i vesthellingen. Hadde planlagt å ta en god rast i solen der før jeg gikk videre, men solen ville ikke komme frem fra skyen og det blåste kraftig og var ikke spesielt varmt, så jeg ruslet videre mot Skrehelle. Ved Olaugstjern fant jeg den første blautmulten i år. Deilig! Skrev meg i boken på Skrehelle og gikk ned til Lille Skrehelle. Litt mindre vind her og jeg satt på svaberget her og nøt solen. Gikk ned igjen til bilen. Etter at dette ikke er ti-topp mer, er her få som går her. Traff ikke et menneske.