Henvola. Alene. (16.07.2017)  3

Written by Morsk (Morten Skoglund) GSM

Start point !.2 km nedenfor inntaket til Litlhena kraftverk. (517m)
Endpoint !.2 km nedenfor inntaket til Litlhena kraftverk. (472m)
Characteristic Jogging
Ascents Henvola (850m) 16.07.2017

Kjørte over Nea ved Gresslimoen og 3,3 km deretter krysset jeg Litlhena. Forsøkte så å kjøre opp anleggsvegen mot inntaket til det nye Litlhena småkraftverk, men vegen var for dårlig for Avensisen. Parkerte derfor ca 400 m oppe i vegen. Turen var jo ikke så lang allikevel. Jogget oppover på denne anleggsvegen langs den nedgravde rørgata opp til inntaket og dreide der innover i bjørkeskogen og myrene mot toppen. Det var fin bunn så det gikk greit og raskt oppover. Det hadde vært overskyet hele dagen og når jeg var på toppen begynte regnværet. Kalt var det også og jeg satte raskt nesen nedover igjen. Rakk akkurat innspurten på dagens etappe i Frankrike Rundt hvor Bauke Mollema vant. På hjemturen hadde jeg ellers jeg selskap med EM-kampen Norge-Nederland. Grei og kjapp tur uten fotoapparat.