Storronden (07.07.2017)

Written by rajenssen (Ranveig)

Ascents Storronden (2,138m) 07.07.2017 14:30

For å gjøre den siste 2000-meters toppen på østsiden av Rondvassbu gikk jeg på Storronden i går. Det var tungt å komme seg avgårde, det har vært noen lange dager på jobb da høysesongen er i gang. Men noen av turistene jeg møter gir meg utrolig mye energi, det gir så mye når folk er vennlige, pratsomme og takknemlige! Noe annet som gir påfyll av energi er selvsagt fjellturer, og jeg klarte å huske på det selv om hodet var trøtt denne dagen.

Utsikt ned mot Rondvatnet.
Utsikt mot parkeringa ved Spranget.
Steinur oppover (som overalt i Rondane)
Utsikt fra toppen
Utsikt mot Rondslottet fra toppen

Jeg gikk verken spesielt fort eller sakte, og brukte i underkant av 1:30 opp og 45 min ned. Vi sier 4-5 timer til turistene, men da tar man seg god tid. Det var godt å komme seg ut på tur, men det var ikke den mest spennende toppen. Mange "luretopper" underveis. Men fin utsikt da man kom opp! Og gøy steinur å småløpe ned på. Kanskje det blir noen treningsturer hit i sommer, det er jo tross alt nærmeste 2000-meters topp :-)