Heiahornet og Småsilhornet rundtur (04.07.2017)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Heiahornet (775m) 04.07.2017
Heiahornet vest (774m) 04.07.2017
Småsilhornet (737m) 04.07.2017
Visits of other PBEs Småsilhornet - merka sti (310m) 04.07.2017
Toppen av Heiahornet til venstre og Småsilhornet til høyre.
På veien opp er det flott utsikt tilbake til Liavatnet og parkeringen
Kjørte opp fra Jørpeland til Dalen og Furuneset og parkerte på den store p-plassen. Overnattet her ved det fine Liavatnet. Våknet til lettskyet og fint vær. Gikk over demningen og innover lysløypa til merking Heiahornet, krysset elven på broen og gikk den merka bratte stien oppover i skogen til første toppen og varden. Skrev oss i boken og fortsatte over til den andre og høyeste toppen av HEIAHORNET.
Toppen. Her er den minste varden.
Spiste sjokolade og sola oss litt der før vi gikk videre på den rødmerka stien til Småsilhornet. Gikk forbi en stein som er kilt fast i fjellsprekken, nesten som Kjeragbolten.
Nesten som Kjeragbolten. Mellom Heiahornet og Småsilhornet
Pause på SMÅSILHORNET før vi gikk ned igjen den fine Småsildalen til bilen.
Toppen av Småsilhornet
Fin rundtur! Anbefales! Liv bada i det iskalde vannet etter turen - ja bada og svømte.