Vågå/Dovre: Ståkåhøe (06.07.2017)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Lefinnlii (1,010m)
Endpoint Lefinnlii (1,010m)
Ascents Ståkåhøe (1,437m) 06.07.2017 13:15

Familietur fra Lefinnlii ved Slådalsvegen. Fulgte tydelig dyretråkk/sti fra sætra og oppover. Veldig lettgått terreng her også. Vinjar var flink og gikk hele veien og vi tok oss god tid. Heldigvis lite vind idag og mildt i lufta. På retur fra toppen traff vi den eneste personen vi hadde sett i områder her idag og lurte på hva ærend denne karen hadde til denne litt anonyme toppen. Det viste seg sjølvsagt å være en medsammensvoren fra Peakbooksamfunnet, NJK500 :-) Det ble en hyggelig prat før vi satte kursen nedover igjen mot bilen. Han hadde tenkt seg videre mot Skardshøi, som lå ca 5 km lenger øst. Denne planla vi å ta fra veien lenger nede på hver vår solotur , Ove og meg, etter returen. Det gjorde vi også :-)

Lettgått sti fra Lefinnlii stort sett helt til toppen
Usikker på hva denne søte lille heter, men vakker var den og ikke noe vi har i våre hjemtrakter (tror jeg)
Brukte god tid oppover, spesielt siden Vinjar skulle kaste alle steiner han fant i stien . Han påsto at han hadde en stor jobb å gjøre :-)
Vi nærmer oss stadig toppen, de er noget dryge disse Høene :-)
Førstemann ...!!!
Førstemann ...!!! Tommel, eller pekefinger opp :-)
Ser mot Skardshøi hvor vi planlegger å gå etterpå fra et snnet utgangspunkt. Ser Blåhøa stikke opp bakom