Stormarkering for Knut Inge med tur til Rametinden. (04.07.2017)

Written by ArntO (Arnt Owe Røed) GSM

Ascents Rametinden (1,198m) 04.07.2017
Visits of other PBEs Vollane parkering (100m) 04.07.2017

Knut Inge inviterte til tur til Rametinden som ledd i sin 40 års dag. Ordentlig oppbud med fulltallig oppmøte fra familien Orset, Jørn med ungene, Tore H, Robert B og Ola. Fra familien Røed stilte alle med unntak av Emil som var på friluftsskole.

Tilfeldighetene ville også til at dette ble siste tur før Knut Inge hadde fullført Moldepanoramaet (alle vet at han har hatt mål om å fullføre prosjektet før han fylte 40!).

På forhånd var alle inneforstått med at det ville bli tur uansett vær. Toppen skulle bestiges for "en hver" pris.

Flinke unger opp og ned. Ingen sutring trass i sludd på toppen og tåke over en viss høyde.

På toppen var det både gaveutdeling, sprudlevann, kaffe og kake. På turen tilbake til Molde ble det pizzaslaberas på Peppes på Moa.

Fin sti fra Vollane parkering til Rametinden.
Gammalstøylen passert.
Rametind til høyre og Svinetinden til venstre.
Oddrun forklarer at det er i motbakke det går oppover. Festøykollen bak.
Knut Inge på toppen vel vitende om at det kun er et knippe fjellatleter som har fullført Moldepanoramaet før han. Godt å være ferdig med en eksklusiv liste på peakbook og syntes han!
Stor gjeng av store og små som feirer Knut Inge på toppen av Rametinden. Foto: KIO

Selveste Romsdals Budstikke syntes Knut Inge fortjente omtale for å ha fullført Moldepanoramaet og skrev en artikkel om bragden som kom på trykk den 09.07.17.