Signalhaugen i plaskregn (03.07.2017)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Ascents Randabergfjellet (70m) 03.07.2017
Signalhaugen (75m) 03.07.2017
Toppen av Signalhaugen
Her var vi veldig usikre på hvor vi skulle parkere for å få gått denne toppen. Det er jo ikke bare å slenge bobilen vår i veikanten, eller dundre gjennom gårdstunene med den bilen. Vi kjørte derfor vei 480 i retning Tungeneset fyr og passerte toppen. Kjørte opp Randaberggeilen og opp til parkering for Randabergfjellet på venstre side. Der er det en stor p-plass. Det sprutregnet og Yr og Storm meldte store byer nå. Vi fant ut at mens vi ventet, var det ikke dumt å ta seg en liten lur i bobilen. Sov 1 time og det regnet fortsatt da vi våknet, men yr sa at det skulle avta nå, så vi tok på oss støvler og regntøy og gikk ut da det ble opphold. Gikk ned veien og videre inn grusveien som går i retning toppen. Ved det siste gårdstunet, stod en traktor midt i veien. Gikk forbi og inn traktorveien og over nyslått jorde, over gjerdet og fant de tre boltene. Tok bilde og da kom regnet. Skikkelig våte da vi ankom bilen, men gikk også opp på Randabergfjellet og rundløypen rundt dette før vi returnerte til lunch i bilen. Militært område på toppen her. Videre til Fureneset og Heiahornet i morgen.