Todalen og Rudsåsene (03.07.2017)

Written by Osten (Olav Østerås) GSM

Start point Lomtjernveien i Todalen (502m)
Endpoint Rudsåsene (786m)
Ascents Rudsåsen Nordvest (786m) 03.07.2017 15:12
Rudsåsen Vest (784m) 03.07.2017 15:32
Rudsåsen Nordøst (760m) 03.07.2017 15:50

Kjørte inn i Todalen, en fin dal med tre store kraftledningen. Tok av Lomtjernvegen ved et hus med gamle beksømsko pluss et par blå damesko spikret på veggen! Like etter veikrysset over en bakketopp var det bom. Det var bare å ta framsykkelen og sykla opp langs linja og tok av en kjerrevei som også var mulig å sykle helt til en kom inn i skogen. Gikk deretter opp denne kjerreveien som nok ikke var brukt på flere år. Til dels store tre som voks i veien. Veien ble dårligere etter hvert som en kom oppover. Gikk på GPS kurs de siste 2-300 meter. Fin utsikt til Gol fra toppen. Med det samme jeg var oppe der tok jeg med et par Rudsåstopper til. Fint å gå mellom dem. Den siste var litt tung fordi det var tørr reinsmose å vasse i. Den er faktisk tyngre enn vår mose.Gikk samme vei tilbake.