Romsdalshornet - kveldstur opp nordveggen. (30.06.2017)

Written by ArntO (Arnt Owe Røed) GSM

Characteristic Alpine climbing
Ascents Romsdalshornet (1,550m) 30.06.2017

Som ledd i å kurere høydeskrekken til Hans Petter, foreslo jeg at han kunne bli med en tur opp nordveggen på Romsdalshornet. Etter mye om og men, takket han ja. Startet innerst i Venjedalen kl. 17. Brukte ca 4 timer til topps.

Fantastisk flott kveld. Vindstille og lav sol gjorde turen til en av mine mer minnerike turer til hornet (30). Satt stille og nytte finværet i en times tid på toppen før retur.

Et par taulag på vei ned da vi nærmet oss toppen. Elles kom Halvor Hagen til toppen med et par sunnmøringer litt etter oss. Flott kveld syntes dem også!

HP klar for Romsdalshornet. Han var der for ca 5 år siden i følge han selv, og da måtte han sikres med tau helt fra bilen i følge eget utsagn! Etter den gang har han lært både å knyte knuter og gi ut tau! Målet er vel på litt sikt at han kan klare å lede også.......tiden vil vise�!
Første taulengde.
Trollveggen
En perfekt plass å tilbringe en fredagskveld i finvær! Ikke et vindpust på toppen!!
HP på siste rapell ned.
Start date 30.06.2017 17:00
End date 01.07.2017 00:02

Missing title

Written by AEBirkeland 01.07.2017 18:40

Ta såg fole fint ut. Må slå til når en kan og når været er perfekt. Og nå er definitivt "høydeskrekken" til Vinstras stor sønn helbredet.

Sv:

Written by ArntO 01.07.2017 20:04

I går var en fantastisk kveld ja! Tenker hvert år at jeg skal bli flinkere til å utnytte midtsommerstiden til kveldsturer. Lysforholda blir annerledes, og man får selv de mest trafikkerte fjella for seg selv......mer eller mindre! HP har hatt "ok" progresjon i sin korte fjellkarriere for å si det forsiktig!

FLOTT DAG

Written by TROLL1 01.07.2017 13:20

På den varmeste dagen i år var det sikkert fint i fjellveggen. HP har overvunnet høydeskrekken for godt ser det ut som. BRA!!