Ettermiddagstopp på Senja (28.07.2013)

Written by bigmob (Morten Bigseth) GSM

Ascents SØ for Tredje Svanfjell (890m) 28.07.2013
Tredje Svanfjell (898m) 28.07.2013

Vi bestemte oss for å nyte et par dager på Hamn i Senja. Tåkehavet regjerte ved Hamn, så kaldt der og da foreslo jeg en liten tur opp i solen :-).

Forslaget ble godkjent så vi kjørte en drøy halvtime mot Flakstadvåg til vi parkerte ved et skilt med Tredjefjellet på øverst i Kaperdalen. Viste seg at Tredjefjellet sto på Torskens 10 på topp, så blåmerket rake veien opp herfra. Tove hadde fortsatt litt backlash i knea etter Skittendalstind, så koste seg i sola og 20 plussgrader mens jeg for opp og ned på 2 timer.

Lettgått terreng - dvs en del stein den siste høydemeteren - og god utsikt til spisse fjell og tåken som omringet Senja. Var tett helt ut til Andøya. To reinsdyrflokker møtte jeg også på.

Lett og fin ettermiddagstur, men ikke i nærheten av like spennende og morsom som de andre på Senja (Kvænan og Breidtind). Noen hviletopper er imidlertid kjekt innimellom.