Nattlandsfjellet og Landåsfjellet (26.06.2017)

Written by geirmy (Geir Myklebust) GSM

Visits of other PBEs Indre Sædal p-plass (165m) 26.06.2017 21:17
Helgeseter p-plass (233m) 26.06.2017 21:50
Baunehytten (390m) 26.06.2017 22:22

Endelig kom godværet. Etter nedbørsrekord i Bergen var det godt med sol og fint vær. Det var litt vind i høyden denne kvelden, men været var nydelig.

Fra parkeringsplassen innerst i Sædalen bar det opp til Nattlandsfjellet. Deretter ned til grusveien som leder opp til Landåsfjellet. Her er det ganske bratt oppover, så pulsen steg mange hakk. Det ble en avstikker til Orrehaugane. Nydelig utsikt fra toppen.

Etterpå bar det videre til Nubbevatnet og Baunehytten. Bortover til Landåsfjellet var det forholdsvis fuktig, men det gikk greit. Klokka var nå 22.30, så spørsmålet var hvilken vei jeg skulle ta tilbake til bilen i Sædalen. Det er bratt ned til Sædalen, men det viste seg at det gikk en fin sti ned lia.

Fra Nattlandsfjellet mot nord. Ulriken er godt synlig, mens Rundemanen skimtes helt bakerst.
Fra Nattlandsfjellet mot sør
Fra Orrehaugane mot sørvest. Vi ser Nordåsvatnet i midten. Sotra bakerst til høyre.
Fra Landåsfjellet mot sør
Bratt ned mot Sædalen. Grimevatnet bakerst til venstre.
Gamle hjul i skogen, et sted nord for Helgesæter