Jonsknuten (19.06.2017)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Jonsknuten (904m) 19.06.2017 12:33
Visits of other PBEs Heddal stavkirke (30m) 19.06.2017 10:36
Notodden (Unesco-listen) (30m) 19.06.2017 11:00
Jonsknuten P-plass (720m) 19.06.2017 12:53
Hønefoss (100m) 19.06.2017 15:30

Klokken ni dro Hans Thorvald og jeg fra Skinnarbu. Dagens første stopp var på Mæl ferjehamn hvor vi var heldige å få gått om bord på MS Storegut.
Deretter tok vi en stopp ved Heddal stavkirke, før vi stoppet i Notodden og spiste is i sola. Så kjørte mot Knutehytta for å gå på tur.

Hans Thorvald om bord på MS Storegut
Heddal stavkirke

Vi gikk på en T-merket sti mot toppunktet. Der var det både fint å gå, samt flott utsikt. Utsikten var også veldig flott fra toppen, og i dag var vi heldige med været og kunne se langt i alle retninger. Vi tok en annen vei ned igjen. Denne var ikke så fin som ruten vi gikk oppover, men bra fremkommelighet.

Jonsknuten

Middagen spiste vi i Hønefoss. Deretter tok vi et lengre stopp på Stange der bestefar feiret bursdag. Det var et hyggelig selskap med gode kaker. Fin avslutning på en veldig flott tur.