Jostigen trening (13.06.2017)

Visits of other PBEs Besseggen (1,500m) 13.06.2017
Jo-Stigen klyving (1,150m) 13.06.2017
På Veslfjellet.

Jeg har veldig lyst til å være med på Besseggenløpet, og da sa pappa at vi måtte først ta en tur i området for å få litt trening. Så etter skolen på tirsdag dro vi til fjellet. Vi måtte være gjerrige sa pappa, så vi tok med syklene og parkerte ved hovedveien og så syklet vi bort til starten. Pappa sa at om vi klarte runden på maks 2 og en halv time, så skulle vi stoppe på Beitostølen og kjøpe noe godt for de pengene vi sparte på parkeringen.

Vi låste syklene og startet klokkene og begynte å jogge rolig. Det var ganske humpete sti med masse steiner som jeg syntes var litt vanskelig. Vi kom bort til Jo-stigen på 34 minutter. Pappas hadde sagt at vi måtte klare det på 35 minutter for å ligge godt an, men så måtte jeg ta en do stopp som vanlig.

Jo stigen var skikkelig bratt og slitsom. Her klarte jeg ikke helt å holde følge med pappa. Vi skulle være på Bessegge på 1.10 sa han for at skjemaet skulle stemme. Huff, det gikk ikke. Det blei 1.10,42. Men det var veldig fint med sol og sånn på Besseggen da, og bare oss der. Vi gikk opp Besseggen og så tok vi en pause med druesukker og en Caprisoldrikke.

Fint vær på Besseggen

Etter Jo-Stigen var vi ganske slitne, vi jogget ned en dump, men vi orket ikke å jogge noe oppover de slake bakkene mot Veslfjellet. Jeg måtte opp på den store varden en tur, og så kom det en fin sti vi kunne løpe på, men så måtte jeg på do igjen og bommelomme. Vi møtte noen få folk på turen, men ikke mange.

Nå lå vi litt foran sa pappa, men så kom det vanskelige nedoverbakker. Det synes jeg er skummelt og her måtte vi gå mye. Pappa datt en gang, og nede ved kjettingen var det superglatt, men etter kjettingen var det ganske fint å løpe.

Klokka mi stoppet på litt over 2.20, så jeg var kjempefornøyd. Pappa sa at den tiden burde vi klare om vi er med på Besseggenløpet også, selv om det er litt lenger.
Vi hentet syklene, og kjøpte is på kiosken som var åpen og så kikket vi litt på Kåre Johan, den nye Gjendebåten før vi syklet tilbake til bilen. Jeg var hjemme igjen før klokka 8 og hadde gått Besseggen etter skolen. Kult.

Fornøyd på Gjendeosen etter turen.

Besseggenløpet

Written by teme 14.06.2017 21:22

tar du på strak arm!Det gjør pappa`n din også.Bare dere slipper uhell så går det fint.Jeg er imponert av dere sprekingene fra Skrautvål!! Mvh Terje