Brumundkampen og mer på Gåsbu (03.06.2017)  5

Written by JørnSorthe (Jørn Sorthe) GSM

Start point Brummundkampen P-Lomme (760m)
Endpoint Stenfjellhytta (745m)
Characteristic Jogging
Ascents Brumundkampen (826m) 03.06.2017
Gråberget (750m) 03.06.2017
Hestfjellet (718m) 03.06.2017
Kollmyrkampen (760m) 03.06.2017
Visits of other PBEs Brumundkampen p-lomme (760m) 03.06.2017
Stenfjellhytta (745m) 03.06.2017
Langhelg på flatlandet på Hedmarken, men fantes noe humps and dumps oppe på Gåsbu. Kjørte lenger enn langt på grusveien til Brumundkampen, og all ristingen førte til akutt behov for å kvitte meg med pølse og lompe lunsjen. Heldigvis papir i bilen og mange store toller å støtte seg til når man må tømme ryggen. Parkerte i veikanten og løp opp på ca 10 min.
Utsikt fra Brumundkampen Nordover
Fin sti og skogbrannhytte på toppen, restaurert for ca 20 år siden.
Par minutter ned igjen, og kjørte tilbake til Måsetra. Snakket med trivelig hyttenabo i starten av en vei opp til Stenfjellhytta som var stengt med bom, han lot med kjøre helt til veis ende. Sparte over 4 km løping på grusvei av den grunn, og dermed rakk jeg kveldsmaten denne lørdagskvelden på Grimset gård. Men til ingen nytte! Reker og hvitvin er ikke akkurat min favoritt :) Løp fra Stenfjellhytta i blautmyr som er bare trøndelag verdig, men heldigvis over etter ca 10 min.
Videre på fin merket sti gjennom skogen over Kollmyrkampen, Hestfjellet og Gråberget. Returnerte om Stensætra og dermed en fin runde tilbake til Stenfjellhytta.