Løpetur over vidden med Sondre og Gunnar (08.06.2017)

Written by Fjellsamleren (Endre Myrdal Olsen) GSM

Ulriken Vest (607m) 08.06.2017
Vardegga (637m) 08.06.2017
Visits of other PBEs Brushytten (412m) 08.06.2017

Sondre var på besøk i Bergen og var klar til å utforske flere fjell og ruter rundt byen. Sammen med Gunnar, inviterte han meg med på en tur over vidden. Det var hyggelig å endelig få hilst på Gunnar. Han og Sondre har vært på mange turer sammen, og planlegger stadig flere.

Gunnar og Sondre ved masten på Ulriken stasjon.

De plukket meg opp i Fyllingsdalen før vi kjørte til Svartediket, hvor vi parkerte. Været var stusslig. Lavt skydekke og yr i luften, så vi var forberedt på en våt opplevelse. Det skulle uansett klarne litt opp i løpet av kvelden. Praten gikk i ett oppover mot Ulriken. Vi brukte rundt 35 minutter opp. Herfra startet vi å jogge. Jeg presterte å velge feil sti og innså etterhvert at vi var på vei ned stien på sørsiden. Litt flaut, men fort gjort i tåken. Heldigvis hadde også Gunnar "radaren" på, og la merke til at det gikk litt vel mye nedover.

Vi løp litt opp igjen til riktig sti. Mye vann, myr, jord og sleipe steiner, men tempoet var bra. Sondre ville gjerne få med seg Hauggjelsvarden og Byfjellenes høyeste punkt (674 moh). Vi tok derfor en liten avstikker ut hit. Det klarnet etterhvert opp, vinden avtok og utsikten kom deretter for å ønske Sondre velkommen. Vi fortsatte praten og stemningen var på topp hele veien. Vi tok også avstikkeren opp til toppunktet på Rundemanen og derfra ned til Brushytten, Skomakerdiket, asfaltsvingene ved Starefossen og ned igjen til bilen ved Svartediket. Tusen takk for turen Sondre og Gunnar. Også en stor takk til Gunnar for et hyggelig bekjentskap.

Kanon tur !

Written by Gunski 10.06.2017 10:45

Takk for turen til dere begge ! Veldig kjekt å bli kjent med deg Endre:-)