Klundbykampen (05.06.2017)

Written by KristineL (Kristine Maurdal Lillejordet)

Ascents Klundbykampen (362m) 05.06.2017 16:28
Sør for Klundbykampen (348m) 05.06.2017 17:04
Farbergstoppen (326m) 05.06.2017 18:04
Saukampen (329m) 05.06.2017 18:40
Visits of other PBEs Klundbykampen utsiktspunkt (338m) 05.06.2017 16:50

Etter en del hagejobbing på Nygaard, satte Hans Thorvald og jeg kursen mot Hamar. Været var ganske bra, så vi bestemte oss for å gå en tur. Første stopp ble Klundbykampen der det var en fin sti opp mot toppunktet. Selve toppen var ikke mye å skryte av. Vi fulgte også stien videre der vi var heldige å få fin utsikt over Mjøsa. Til slutt gikk vi på et toppunkt sør for Klundbykampen.
(GPS-sporet og distanse/tidsforbruk gjelder kun for denne turen).

På toppen av Klundbykampen
Utsikt fra et sted litt sør for Klundbykampens utsiktspunkt

Vi bestemte oss for å ta et par turer til. Første stopp ble Farbergstoppen. Utrolig kronglete terreng å gå i, så dette ble første og siste besøk på dette toppunktet. Etterpå kjørte vi et stykke videre og gikk på Saukampen. Finere tur totalt sett enn den på Farbergstoppen, men heller ikke toppunktet her var mye å skryte av. Men kan vel ikke forvente mer av noen små skogstopper heller. Det var uansett koselig å gå på tur med Hans Thorvald.

Flott stemor i skogen ved Farbergstoppen
Mye liljekonvall på vei til Saukampen