Trongedalsnuten (04.06.2017)

Written by Osten (Olav Østerås) GSM

Start point Bommen ved Rukkdalsveien (313m)
Endpoint Trongedalsnuten (929m)
Ascents Trongedalsnuten (929m) 04.06.2017 14:05
Visits of other PBEs Rukkedalen stengt bomvei (325m) 04.06.2017 10:34

Sykla fra bommen på Rukkedalsveien og til den øvre sætra. Her gikk T-stien over elva og fulgte den til svingen like under det Grønne Skaret. Gikk på GPS opp langs høyre side av bekken og fant en solid høg rygg som var lett å gå på selv om det var bratt. Denne ente i en bratt bergvegg. Rundet denne ved å dreie til venstre. Måte klive et par meter og rundet under en nedblåst gammel gran. Deretter var det å følge GPS'en i et relativt greit terreng opp til toppen. Fikk ei regnskur like før toppen, ellers litt tåke og mye sol. Traff folk på toppen som hadde gått den blå ruta fra veien. De måtte passere et sva md tau. Ikke så kjekt i regnvær. Sykla 5 km langs vei og 3,5 km i terreng. Ei relativt grei rute som kan anbefales om du har sykkel.