Det var morgenturen sin det! (16.09.2015)

Written by bigmob (Morten Bigseth) GSM

Ascents Storfjellet Røst (259m) 16.09.2015

Hadde kundeseminar i Bodø og fant ut at jeg akkurat kunne rekke ut til Røst, overnatte, ta toppen og ta ferga tilbake igjen før kollegaer og kunder tok all tida mi.

Så jeg gjorde. 4t ferge ut fra Bodø. Innlosjerte meg på Røst bryggehotell og rakk en kort sykkeltur i solnedgangen på alle veiene på Røst før mørket senket seg.

Morgenen etter hadde jeg via Bryggehotellet booka en lokal fisker til å kjøre meg ut kl 0700. Så han gjorde. Tok ca 20 min ut til baksiden av Storfjellet. Han skremte meg litt når han sa han hadde brukt 2 timer opp, men han er nok som en fisk på land. Bratt var det, så måtte nærmest klore meg opp grassveggene, men en halv time etter at han hadde satt meg i land var jeg der oppe.

Helt fantastisk utsikt inn mot et Lofoten i rødskjær og andre veien lå Skomvær fyr og "Halong-bay"-liknende fjell. Ellers er det hav så langt du ser.

Ringte fiskeren igjen og vipps var han på plass til jeg nærmest hadde sklidd ned. Grassbakken kan nok være vel glatt på vått føre, men i dag no problem. Fin start på dagen