Meland: Eldsfjellet, Veten og Storanipa (27.05.2017)

Written by Kjell51 (Kjell Øijorden) GSM

Ascents Eldsfjellet (324m) 27.05.2017 11:21
Eldsfjellveten (294m) 27.05.2017 12:08
Storanipa (305m) 27.05.2017 13:28
Visits of other PBEs Eldsfjellet p-lomme (53m) 27.05.2017 10:44

En flott tur i strålende sommervær. Først bratt opp lien gjennom gran og furuskog på god sti. Første topp Eldsfjellet gikk greit, og jeg fortsatte etter at bilder var tatt vestover til Veten. Her var også god sti som var godt merket med pinner og småvarder. Fra Veten var utsikten enda bedre mot vest en fra Eldsfjellet. Blant annet grønne Herdla i vest fra en uvant vinkel. Etter mat og drikke ble det retur tilbake samme vei. Da jeg hadde passert vannet Kvistigtjørna tok jeg av fra stien mot toppen Storanipa. Her var det ikke sti men noen småvarder og et par merkebånd i trær på veien til toppen. Passerte turens fineste varde nesten på toppen. Selve toppen hadde 2 mindre varder. Utsikten fra denne toppen var mest mot øst. Tilbake samme vei til stien og så siste etappe ned lien til vei og bil. Passerte orm 2 steder på vei ned, de var vel også ute å nøt solen.

Stien går opp denne lien
Her begynner stien.
Eldsfjellet her med utsikt mot vest
Veten her med utsikt mot Herdla