Finale Alle topper i Oslo (25.05.2017)

Written by Dag1 GSM

Ascents Herbern Lille (6m) 25.05.2017
Malmøya (54m) 25.05.2017
Malmøykalven (19m) 25.05.2017

Kun to topper gjenstår på samlelista Alle topper i Oslo, Malmøykalven og Herbern Lille. Kjørte derfor til Malmøya, svømte over sundet til Malmøykalven, løp inn til toppunktet og tilbake. Ikke noe utsikt fra toppen, men idylliske omgivelser. På vei til Bygdøy tok jeg en avstikker til bonustoppen Malmøya, med flott utsikt bl.a. mot Malmøykalven. Fra Bygdøyneset tok jeg ferga/båten over til Herbern Lille, til samlelistas siste og laveste topp, kun 6 m.o.h.

Stor takk til fadderen for lista; Esau, som har bidratt til at jeg har fått se uendelig mye skog og skogkledde åser, men absolutt mange høydepunkter blant de 276 toppene på lista.

Malmøykalven sett fra det høyeste punktet på Malmøya
Utsikt fra det høyeste punktet på Herbern Lille, mot bl.a. Nakkholmen

Snart 300 topper

Written by morsor 07.04.2019 06:51

Lista øker stadig og er nå på 297 topper.

Sv: Snart 300 topper

Written by Dag1 07.04.2019 08:45

Hei, og takk for tipset :) Det er registrert, men jeg tenkte å vente med denne foreløpig siste toppen til det blir litt mindre snø i marka.

Finale alle topper i Oslo!

Written by venkekristin 06.04.2018 11:07

Lurer på om det har kommet en ny "topp" på lista siden du gjennomførte denne i fjor? Oppdaget sannsynligheten ved en tilfeldighet... og til info bare som en vennlig gest :)

Sv: Finale alle topper i Oslo!

Written by venkekristin 06.04.2018 11:21

Og ved nærmere ettersyn så er det to punkter på Storhaugen, en overflødig kanskje.. Gratulerer med fullført liste :)

Sv: Finale alle topper i Oslo!

Written by Dag1 07.04.2018 00:23

Hei, og takk for tilbakemeldingen :) Jeg har egentlig fullført i flere omganger, dvs. det har dukket opp nye "topper" i etterkant, så jeg får ta en ny runde etter hvert for å komplettere listen

GRATULERER!!

Written by morsor 26.05.2017 01:50

Jeg jobber også med denne lista og syns den er spennende pga kortreiste turer og mange sære ting som feks t-banen og øyhopping/svømming.

Sv: GRATULERER!!

Written by Dag1 26.05.2017 12:16

Tusen takk! Det har vært en fantastisk reise med mange høydepunkter, selv om det naturligvis er mye tett skog og mange våte myrer på vei til og fra. Lykke til videre med toppsankingen!