Strengen - Surnadal (23.05.2017)

Written by otto (Otto Lund) GSM

Start point Øvre Strengen p-plass (247m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Strengen (890m) 23.05.2017

Norges største pf-topper
23.5.2017

Bjørn ventet som avtalt ved Øvre Strengen p-plass. Det ble en rolig start etter skogsveien til idylliske Utistuhytta. Stien fortsatte forbi "kaffekokarplassen", før siste kneika opp til Strengen (890). På toppen er det mast, bu, sikteskive og trimpost. Best utsikt mot Trollheimen i øst. Bevilget oss en times pause med kaffe og Mathildes sjokoladekake.

Utigarshytta
En pust i bakken
Bjørn tråkker spor
Strengen

Første

Written by BjørnF 24.05.2017 06:15

sommertur. Riktignok ikke noe snø på den turen, men jeg synes de var litt mye påkledd! Ellers kan forøvrig nevnes at på retningsskiva på Strengen er det angitt hele 290 topper som en har utsikt til. Fjellnavnene står i en egen bok. Der har Lars Vang skrevet et meget flott dikt om sitt forhold til fjellet. Han har lagt ned et kjempearbeid med skiva. RIP Lars.

Dette

Written by BjørnF 23.05.2017 20:49

må vel regnes som årets første sommertur. Takk for en fin tur Inger Lise og Otto. Trivelig som alltid. Strengen viste seg fra sin aller beste side og da er det bare og nyte. Favoritt.