Mulvikknuken, Sunndal-Tingvoll (13.05.2017)

Written by Ofisk (Odd Fiske)

Ascents Mulvikknuken (629m) 13.05.2017
Visits of other PBEs Mulvikknuken P-lomme (130m) 13.05.2017

Tur nr 2 i dag gikk til Mulvik knuken. Svingte av veien med Mulvika og fulgte veien opp forbi det lille boligfeltet og videre opp til et jorde. Parkerte ved broen - se kart. Gikk videre skogsveien opp til høyre etter broen og videre forbi en velteplass og etter hvert skarpt venstre videre opp. Fulgte veien som går skrått opp i NV retning og gikk den til endes før videre ca 50-100 m inn til høyre (øst). Videre bratt opp gjennom noe tett skog (ca 100m)før det åpner seg og mye lettere å gå. Fortsatt litt bratt men ellers ok å gå. På toppen er det god utsikt spesielt mot Nesøya. Bygde inn postkassen på en liten varde og la igjen ny turbok i kassen. Retur samme vei tilbake.
Mulvikknuken:

P-lomme ved jordet:

Velteplass:

Skarp opp venstre her:

Hold høyre her:

Følg denne veien:

Til endes..og videre inn til høyre (øst)