Camp Skreddalen m/Helgesen - Stryteberg (04.08.2010)  5

Written by Nils (Nils Haugene) GSM

Start point Nordvest for Stryta (1,170m)
Endpoint Nordvest for Stryta (1,170m)
Ascents Stryteberg (1,307m) 04.08.2010 13:57

Natten hadde vært grå, og på morgenen hang det fremdeles igjen en del regn med lave skyer. Vi tok en rolig formiddag, hvor Linn Therese og Julie lå og skravlet i teltet sitt en god stund, før de kom over til lavvoen hvor Morten og jeg hadde sovet for litt frokost.

Da klokken hadde passert tolv ble det gradvis en bedring i været. Vi pakket ned teltet og lavvoen og fikk alt utstyret i bilene, og kjørte bare litt videre innover i fjellet til vi var like nordvest for vannet Stryta. Derfra ruslet vi opp på Stryteberg (1307).

Nå hadde været blitt helt greit med noen korte gløtt av sol innimellom. På returen ble det derfor en ekstra stopp. Morten hadde noe klatreutstyr liggende i bilen sin, så da fant vi en liten fjellvegg hvor Julie og Linn Therese kunne få klatre litt mens de var sikret i tauet. Det syntes jentene var kjempegøy.

Etter klatringa ruslet vi ned til bilene, og kjørte hver til vårt. Julie og jeg hjem til Lier, mens Linn Therese og Morten hadde langt kortere vei hjem til Skrautvål.

En tradisjon var født! I flere år framover skulle vi få til en sånn telttur på fjellet i løpet av sommerhalvåret og skape mange gode minner.

Alltid artig

Written by mortenh 19.05.2017 08:46

Det er alltid artig når du kommer med dine tilbakeblikk på turene våre med mange mimrebilder.

Sju år siden allerede!!! Du vet hvor du finner turselskap når Julie er klar for tur igjen!

Sv: Alltid artig

Written by Nils 21.05.2017 12:27

Mye gode minner i de turene der, Morten. Er noe spesielt med barneturene. De har en helt spesiell verdi for ettertiden!

Javisst, vet hvor det aldri er nei når det kommer til tur! :-)