17 mai på Trondheims tak (17.05.2017)  4

Storheia (565m) 17.05.2017 14:09
Litlheia (492m) 17.05.2017 15:23
Visits of other PBEs Skistua Parkering (433m) 17.05.2017 12:38

Vi har brukt å feire dagen med å være ute på topptur.
Denne gangen ble det en tur til Trondheims høyste topp Storheia.
Og når vi først skulle gå en tur, stakk vi innom et par topper til.
Her er dagens rute:

Vi startet dagen med en laang frokost samtidig som vi fikk med oss togene rundt omkring i landet. Garden deltok selvfølgelig.

En teknisk pause ved Vintervatnet.

Her er vi kommet litt opp i terrenget og ser tilbake på start punktet midt i bildet. Gråkallen til venstre og Vintervatnet i midten med Trondheim og fjorden i bakgrunnen.

Her er vi på toppen av Trondheim, 566 moh. HURRA!!
Vi hadde tatt stien på turen opp og traff mange som var på tur. Eller, vi gikk ved siden av den sundtråkkede stien er vel mere sannheten.

Oppe på toppen var det tre stykker som viftet med et flagg med bilde av kloden vår. Bildet var tatt fra den første NASA oppskytingen sa de. De feiret jorden kunne de fortelle. Jaja, de kom seg da ut om ikke annet. . . . .

Vi tok hjemturen i fri dressur som vi er best vant til. Uten sti og uten folk rundt oss. Stoppet på Litjheia og tok en skål. Gratulerer med dagen alle sammen..

Dette var mer terreng som vi er vant til ja. Lyng og myr.. og kupert terreng. .. Berre lekkert...

Vi traff dette paret på vannet Kvistingen. De var vant til folk og ville vel ha mat, den var allerede oppspist desverre...

Demningen ved utløpet av Kvistingen.