Burmaklippen på første tur i Estenstadmarka (14.05.2017)  4

Visits of other PBEs Estenstadmarka Parkering (178m) 14.05.2017 12:52
Burmaklippen (200m) 14.05.2017 13:17

Trondheims trolltunge, også kalt Burmaklippen

Ligger i Estenstadmarka i Trondheim. Den har et overheng som kan minne om turistattraksjonen Trolltunga i Hardanger. Selv om Burmaklippen ikke har like store dimensjoner, eller like stor fallhøyde, er den mer enn nok i stand til å sette høydeskrekken på en prøve. Klippen heller litt nedover fram mot tuppen, og når man står oppå den, har man ingen følelse med hvor tidlig overhenget starter.
Ifølge turistforeningen skal navnet Burmaklippen ha oppstått under byggingen av Estenstadvegen på 50-tallet, da krigen i Burma var det store samtaleemnet blant anleggsarbeiderne.

Dagens turrute.

Fortsatt noe snø igjen, samt tele i enkelte myrer.
Hmmm... Sol og Solo ....
Midt i skauen sto det 2 gamle Jaguarer. Den ene med engelske skilter.
Pause med utsikt nordover. Leksvik skimtes helt til venstre over Trondhemsfjorden og Frosta på høyre side. Eller mye myr...
På tilbaketuren kom vi over en glenne i skogen hvor byen lyste mot oss.
Tett og naturlig granskog er det veldig mye av både i Bymarka og her i Estenstadmarka. For tett noen ganger.. Umulig å forsere da, best å gå rundt.. Det måtte vi gjøre 3 ganger på denne turen.

Bytur

Written by miombo 17.05.2017 18:58

Ser du er fortsatt på tur etter at dere emigrerte sørover. Man tar fort nye vaner ser æ, bylivet byr på lettkledde damer og Jaguarer. Litt anna enn de Leksvikske skoger skull æ tru..

Sv: Bytur

Written by Icemann99 17.05.2017 20:46

Ja, kjærringa vart enda mer lettkledd her i sør...

Jaguarene og annet vilt, har vi ikke hatt noe styring på..