Hurrungane (13.05.2017)  4

Written by Atomsilda (Jørn Håvard Ask) GSM

Start point Ringsdalen (1,007m)
Endpoint Ringsdalen (1,028m)
Ascents Austre Ringstinden (2,001m) 13.05.2017 13:42
Nestnørdre Midtmaradalstinden (2,062m) 13.05.2017 16:28
Nørdre Midtmaradalstinden (2,025m) 13.05.2017 17:01

Tøff tur...først fantastisk vær...så tåke. Flott tur i det heftigste området med 2000meters topper i Norge. Tur med Morten, Linn Therese, Else Mari, May Britt, Gunnar og jeg. Været skifter fort her inne. Det fikk vi erfare nok en gang. Fantastisk vær første del av dagen, mens toppbesøkene foregikk i tåke. Desverre. Austre Ringstind er en topp som er krevende. Svært bratt og utsatt spesielt når man går ned igjen. Til de Nørdre Maradalstindene gikk det greit opp på ryggen fra Stølsmaradalsbreen. Bratt opp på sadelen, men greit. Videre var det et par klyvepunkt som var utsatt...og litt kinkige under dagens forhold. Flere lot isøksa stå igjen på breen og det var ikke så smart. Følte meg litt "naken" uten denne da ryggen og klyvepungene var utsatt uten øks. Staver var ikke rette redskapet. Likevel...vi fikset dette både opp og ned, men utsatt...Linn Therese er rå! Med Mortens gode bistand er det meste mulig. Takker for tråkking av spor på det mest utsatte punktet og et godt pølsemåltid på breen. Trivelig turselskap og bra teamwork på turen.
Må også nevne May Britt...fersk på slike heftige passasjer og taklet dette med et smil. Veldig bra og dette kan hun være stolt av.

Start date 13.05.2017 08:54
End date 13.05.2017 20:09

Vi var ikke

Written by mortenh 15.05.2017 16:05

Vi var ikke helt heldige i dag Jørn, men alltid en fornøyelse å være på tur med deg. Mer positiv turgladgutt er det vanskelig å finne. Vi fikk da toppene og vi fikk da 4 fine timer på starten av dagen.

Sv: Vi var ikke

Written by Atomsilda 15.05.2017 16:19

Takker for det Morten! :) Supert å være på tur med deg og Linn Therese. Håper på enda flere turer sammen. Neste gang kanskje i strålende sol hele dagen...og enda en pølsefest blant tindene.

Fin gjeng og sikkert trivsel..

Written by Gråbein 15.05.2017 14:32

Blir jo rent misunnelig når jeg ser slik en fin gjeng på tur. Enig med Jørn om at Austre ikke er noen høydare, men sist, også med Morten, akte vi på stumpen ned i løs vårsnø. Tyngre var det opp med gjennomslag til hofta. Heldigvis brøytet den yngste av oss vei :0)) Under er det mye sva inbiller jeg meg, så her skal man gå når forholdene er gode.

Synd med værskiftet...

Written by Øyvindbr 14.05.2017 18:03

Tradisjonelt har jeg vanskelig for å takle å bli innhenta av "ut på tur aldri sur-været" før jeg kommer til topps når været har startet lovende. Men dere hadde det sikkert trivelig på tur, det tviler jeg ikke på! :)

Sv: Synd med værskiftet...

Written by Atomsilda 14.05.2017 18:36

Det var kjipt ja. Hadde liksom drømt om den flotte utsikten mot Store og kompani...og skulle dele dette fantastiske skue med de som ikke hadde vært på disse toppene før. Tar gjerne turen opp på de Nørdre Midtmaradalstindene fra denne siden en annen gang, men på Austre skal jeg ikke flere ganger.