VFHS Topptur til klassiske Galdhøpiggen. Dyp puddertur! (26.04.2017)

Written by Hannes

Ascents Galdhøpiggen (2,469m) 26.04.2017
Keilhaus Topp (2,355m) 26.04.2017
Svellnose (2,272m) 26.04.2017
Visits of other PBEs Spiterstulen (1,106m) 26.04.2017

Yr og storm vinglet som fulle sjømenn denne uka. Det ble melt alt i fra full sol til hele dager med snøvær. Heldig vis ble det bortimot så perfekt som det kan bli i fjellet!

Onsdagen var det Galdhøpiggen i fra Spitertulen. Delvis skyet gav god temperatur for de bratte bakkene. Jeg gikk stort sett i front for å tråkke spor i den til tider lårdype snøen. (godt av litt ekstra trening:) Litt vind på toppen, men masse deilig snø hele veien ned! ikke ble det flatt lys heller. Fantastisk pudderføre med gledesrop og breie smil på alle menn og kvinner!

Desert og burgere på grillen ved den åpne hytta ved teltplassen smakte godt etter tur.
Vi la oss med uvisshet om det skulle bli tur dagen etter, for nå hadde yr og storm bestemt seg for å melde drittvær hele dagen. Det var ikke annet å gjøre enn å stå opp tidlig for å sjekke...