Shorts på Storebjørn (06.05.2017)

Written by mortodeg (Morten) GSM

Start point Krossbu (1,230m)
Ascents Bjørnelabben (2,153m) 06.05.2017 11:00
Storebjørn (2,222m) 06.05.2017 11:00

Gikk til Storebjørn fra Krossbu via Leirbreen og over Bjørneskar. Strålende sol og vindstille. Folk gikk i shorts og baris. Det krydde av folk, naturligvis. Det var folk å se på hver eneste topp rundt Leirbreen. Nydelig vårføre på Leirbreen, litt hardere på Bjørnebreen, som ble hardere lenger opp. De fleste satte igjen ski under Bjørnelabben og gikk resten til fots. Jeg fortsatte på ski og syntes ikke det var noe problem før den siste kneika, hvor jeg tok dem på sekken. Finfin utsikt fra toppen, som vanlig (men ikke like fint lys som under Bjørnefesten!). Fjerde gang oppå her, men første gang med ski helt til topps. Helt grei kjøring ned, måtte bare vente på de som gikk til fots, og så bar vi ned alle sammen, opp igjen til Bjørneskar, og nydelig cruising ned Leirbreen. Strålende dag!

Ikke hver dag man kan gå på ski i shorts og baris over Bjørneskar