Rasletinden (07.05.2017)

Written by LarsStorheim (Lars Storheim) GSM

Start point Valdresflya (1,247m)
Ascents Rasletinden (2,105m) 07.05.2017
Øystre Rasletinden (2,010m) 07.05.2017
Visits of other PBEs P-lomme sør for Heimdalsmunnen (1,260m) 07.05.2017

Dagen etter den flotte turen til Tjønnholstinden via Høgdebrotet. "Nabofjellet" Rasletinden lå lagelig til. Siden vi teltet ved veien kom vi tidligere i gang enn dagen før. Forlot bilen ca. kl ni. La ruten opp nord for Øystre, og var innom denne før vi gikk mot toppen.

Utsikten tilbake mot Valdresflya. Bilene står på lang rekke langs veien.
Som i går, masse folk på fjellet og livlig på toppen. På tross av strålende sol blåste det kaldt. Fant oss en stille krok på toppen og nøt livet ei stund før vi la turen ned om den lille breen mellom toppene. Denne var overraskende bratt, og med et solid skarelag som ikke hadde tint opp ennå måtte vi ta det piano nedover denne kneika. Med god snø eller slush er nok nedkjøringa fra Rasletinden en innertier.