På tur med Snilen fra Duddelibu til Våttåfjellet (04.05.2017)

Written by TERJES (TERJE STRØMHYLDEN) GSM

Start point Duddelibu (436m)
Ascents Strandbyggfjellet (666m) 04.05.2017
Våttåfjellet (689m) 04.05.2017
Visits of other PBEs Duddelibu (430m) 04.05.2017

Etter jobb kjørte jeg opp til Duddelibu, hvor snilen hadde vært på dugnad. Jeg ankom hytta klokka 2230 og Snilen disket opp med pannekaker og blåbærsyltetøy. Til drikke var det Mackøl fra verdens nordligste ølbryggeri. Snilen skal jo snart til Island for å bestige sin siste landstopp i Europa. Her venter noe helt annet en pannekaker. Da blir det halvråttent haikjøtt med amoniakksmak og en slurk brennivin til, på menyen.
Neste morgen klokka sju var det frokost med egg og bacon. Etterpå ble det skitur i et fantastisk solskinn med godt skiføre etter nattens frost. Snilen er meget godt kjent i dette området, så gps,en ble kun brukt til registrering av kilometer og fart. Etter bestigningen av Våttåfjellet sveipet vi innom Strandbyggfjellet , hvoretter vi satte utfor og ned på Natoveien. Turen tilbake økte gjennomsnittsfarten betraktelig.
Takk for et hyggelig hyttebesøk, og god tur til Island.

Snilen med Våttåfjellet i sikte
Utepils fra mack, verdens nordligste bryggeri, på toppen av Våttåfjellet
Trigpunkt på toppen av Våttåfjellet med Natotoppen bak
Det fine kurbadet på Duddelibu

Fin tur

Written by Snilen 08.05.2017 19:08

Det begynner å gå på stompene på skiføret oppi der nå, men fortsatt mulig en kald morgen.