Dyrhaugstind (29.04.2017)

Written by JoNy (Johannes Nygaard) GSM

Start point Turtagrø (880m)
Endpoint Turtagrø (880m)
Ascents Store Dyrhaugstinden (2,147m) 29.04.2017
Nørdre Dyrhaugstinden (2,121m) 29.04.2017

Tredje og siste turen i vinter som medturleder gikk til flotte tinder i Hurrungane. Ble plukket opp på Lillehammer av Lars Christian på Lillehammer og satt på med han til Turtagrø. Over Sognefjellet var det store brøytekanter. Ved ankomst Turtagrø satt vi opp en fin teltleir for helga mens deltakerne kom. Da teltleiren var satt opp og deltakerne var på plass et møte i lagsteltet for morgendagens tur og bli bedre kjent.

Store brøytekanter over Sognefjellet.

Siden det var meldt litt vind fra morgenen av trengte vi ikke å starte veldig tidlig. Lørdagen startet med strålende vær og etter frokost satte vi i gang oppover mot Dyrhaugstind etter sjekk om alle hadde alt av utstyr og søk/sende sjekk på skredsøker. Så bar det i veg i bakkene mot Dyrhaugstind. Flott lunsjrast i sola på veg oppover. Artig topprygg ut til selve toppen. Alle kom seg på toppen :) Så ned igjen. Nede igjen i leiren var middagen nesten klar allerede og det var bare å skifte og få på plass utstyret og så var det bare å spise.

Oppover mot Store Dyrhaugstind.
Oppover mot Store Dyrhaugstind med Skagastølstindene i bakgrunn.
Austabotntind, Store Ringstind og Soleibotntind.
Skagastølstindene.
På med skia igjen.
Teltleiren ved Turtagrø.
Middag i sola ved turtagrø.