Blånebba og Storehesten ved Isfjorden (30.04.2017)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Storhesten (1,024m) 30.04.2017 11:21
Blånebba (1,320m) 30.04.2017 13:07
Visits of other PBEs Venjedalssetra p-plass (380m) 30.04.2017 14:37

Nok en flott dag i Romsdalen, og jeg var tidlig ute for å få plass ved Vengesetra.
Selv om Storehesten var hovedmålet, lokket Blånebba kraftig:

Gikk lett på skaren med kortfeller opp til Storehesten, der jeg kikket over mot Blånebba:

Utsikt mot Mjølvafjellet:

Så bar det ned og rett på nye oppoverbakker sammen med horder av rando-folk opp "main track" mot Blånebba. Stort sett var ikke sporet brattere enn at jeg klarte å følge det med mine kortfeller, men ett sted måtte jeg ut i den våte snøen, og da kladdet det fælt. Føltes noe tungt på slutten, og det var deilig å komme opp på ryggen, der jeg tok en rast.

Siste biten opp på Blånebba.
Åndalsnes skimtes.
Deilig å være her, og ikke bare se denne utsikten i Jan Petters rapporter. Denne utsikten er rå!
Vengetind er et herlig fjell!

Bør ta med noen ord fra returen også: Det ble svært løst nedi solhellingene og gjennom krattskogen, der lettmanøvrerte rando-folk suste forbi, mens jeg plundret og ploget og krysset meg ned. La denne observasjonen på minnebrikka for mulig innkjøp av randoutstyr en gang...