Folksomt på Kjøvskartind, Isfjorden (29.04.2017)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Kjøvskartinden (1,552m) 29.04.2017 14:18
Husnebba (808m) 29.04.2017 16:04
Visits of other PBEs Husnebbu (680m) 29.04.2017 16:20
Kavlisetra (490m) 29.04.2017 16:41

Fulgte main track oppover mot Kavlisetra, men kom til slutt litt for langt opp mot Kyrkjetakets sørflanke, og burde holdt det mer sørlige sporet, da det var en bekk å passere også. Måtte derfor noe ned igjen, før jeg sammen med rando-folket startet bratt oppover mot toppen. Til tider var det litt FOR bratt for mine feller, og litt pesete å bruke så mye stavkraft for å sikre seg mot å skli baklengs. Men på den andre siden var det oppgåtte spor, og bare å følge på.
Det ble en del styr med kladding oppunder toppen, og jeg skiftet til kortfeller, som fungerte noe bedre. Kanonværet og langfrihelgen hadde selvsagt tiltrukket seg mange folk, så det var en pen gruppe samlet på toppen. Mot Kyrkjetaket så det enda mer folksomt ut, og jammen var det noen som traverserte den heftige egga fra Kyrkjetaket mot Kjøvskartinden!

Dagens kanskje flotteste bilde ble tatt nede på Husnebba, mot Juratinden.

Nede ved foten av fjellet hadde jeg ork til litt mer, og tråkket meg opp i løssnø til Husnebba, som var en artig liten topp.