Vestre Falkfangervola. Per Ludvik. (28.04.2017)  5

Written by Morsk (Morten Skoglund) GSM

Start point Bjørneggen (576m)
Endpoint Bjørneggen (576m)
Ascents Vestre Falkfangarvola (1,027m) 28.04.2017

Etter "bomturen" 12.04.2017 måtte jeg opp til Vestre Falfangervola en gang til. Det er imidlertid sjelden en bomtur endres til noe positivt. Per Ludvik og jeg hadde en kjempefin tur fra Bjørneggen til Vestre Falkfangervola denne fredag ettermiddag. Vi dro fra jobben etter lunch og benyttet oss av muligheten med trening i arbeidstida og kom avgårde fra Bjørneggen i 3-tida som bød på mer enn nok snø og fiolett/rød tørrvoks-føre. Bildene og kartet kan nesten tale for seg selv, men den viser ikke hvor slitne vi ble på returen. Merkelig hvor sliten en blir på slutten på tross av at en er sprek og i god form på toppen! Psykisk?

Vel, kjempetur med Per Ludvik og SMS-ene gikk raskt fra Bjørneggen og hjem til kjerringene med beskjed om å få ølet i kjøleskapet!

Per Ludvik fornøyd og frossen på Vestre Falkfangervola.
100 % snødekt areal i fjellet 28.april 2017.
Vi sikter nesten langs fylkesgrensa. Nors-Trøndelag - Sør-Trøndelag, fra Vestre Falfangervola mot Fongen
Lefse og Cola, brødskive med spekemat og Solo. Favorittmat i fjellet.
Flott nedkjøring fra Vestre Falkfangervola som er toppen til venstre.
Per Ludvik er klar for sisten spurten ned til Bjørneggen.