Sagtendane og Svartegga (28.04.2017)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Støylsvegen (270m)
Ascents Sagtennene (1,023m) 28.04.2017 11:29
Svartegga (1,047m) 28.04.2017 13:08
Visits of other PBEs Lotsstøylen (420m) 28.04.2017 10:29

Idag satset jeg på både Sagtendane og Svartegga. Hadde håpet at sola varmet like godt som i går , men natta og morgenen var kald og vinden var kjøligere i dag, så føret ned på denne solsida var desverre ikke slik jeg hadde ønsket. Rant derfor ned mot Kinna og gikk derfra opp til Svartegga. Så tre personer på vei mot toppen fra Kinna. De var fremdeles på toppen da jeg kom opp. Der var tre spreke gutter fra bygda som nøt planleggingsdag på skolen på en meget fornuftig måte ;-)

Jeg hadde merket at snøforholdene var mye bedre på denne sida av Lotsbergdalen og jeg gledet meg virkelig til nedkjøringen . Vurderte enten Kvitelvebakkane eller Gjørva som nedkjøringsalternativ, og det ble Gjørva, favoritten ! Den skuffer sjelden og heller ikke i dag. En strålende dag !!!

Sagtendane
Litt sjokoladekake med utsikt
Ikke så verst ned fra Sagtendane men ikke så bra som gårsdagen i solsida pga en kjølig natt
Høgste punktet 1047 på Svartegga
Varden på Svartegga 1045
Jeg valgte nedkjøring ned Gjørva og den skuffer sjelden. Idag var snøen helt perfekt !!