Setnesfjellet (27.04.2017)  4

Setnesfjellet (1,238m) 27.04.2017 18:07
Visits of other PBEs Grisetbakken parkeringsplass (135m) 27.04.2017 15:45
Presten (780m) 27.04.2017 16:38

Tanken var å prøve å få gått en tur på Setnesfjellet fra Åndalsnes i løpet av årets HV-øvelse. Grunnet mye nysnø og litt for ustabile snøforhold måtte den planen endres. Det var som vanlig ikke så mye å gjøre for juristkorpset denne dagen heller, og da de andre gikk til middag, benyttet jeg sjansen og kjørte til Innfjorden for å gå turen derfra. FYFO er innafor sies det.

Skia måtte i dag bæres opp lia til ca 450 moh hvor jeg møtte nysnøen. Selv om det var en del skyer på vei, var det så varmt at skjorta ble tatt av.

Det var kanskje litt i grenseland å traversere vestsida under Ølmannstind med såpass mye nysnø alene, men snøen var stabil nok til at jeg valgte å følge den planlagte ruta.

Traversen under Ølmannstinden og Gridsetskolten th.

Da jeg kom opp på ryggen mellom Ølmannstind og Setnesfjellet kom det inn en del skyer som gjorde at resten av turen ble gått i veksling mellom solgløtt og total whiteout, hvorav sistnevnte dominerte da jeg nådde toppen av Setnesfjellet.

Hesten i et heldig øyeblikk værmessig
Ølmannstinden sett fra toppen av ryggen mot Hesten og Setnesfjellet.
Det eneste jeg så av Setnesfjellet i løpet av turen
Mye av den her typen sikt på nedkjøringa. God snø trakk opp!