Trollhøe ved Lemonsjøen - opp og ned alpinbakkene (27.04.2017)

Written by Olepetter (Ole-Petter Andersen) GSM

Ascents Kalvfjellet (1,338m) 27.04.2017 15:11
Trollhøe (1,370m) 27.04.2017 15:35

På vei over fjellet til nordvestlandet, stakk jeg oppom denne toppen, som egentlig var planlagt tidligere i sesongen, da man kan ta skiheisen opp. Nå var Lemonsjøen alpinsenter stengt for sesongen, så da gikk jeg opp de isete bakkene med kortfeller. Det var litt krevende noen steder pga panserhard is, så jeg så meg om etter en annen rute for returen: Det gikk en skogsløype ned lenger nord (om Geithøi), som så bra ut. (Og noe bedre var den!)

Sola kom fram mellom skyene, og jeg tok en tur oppom Kalvfjellet først. Deretter lett opp til Trollhøe, hvor det blåste surt. Returen ned var preget av en del isete steder, der farta plutselig skjøt i været. Alltid like krevende. Noen steder ned skogsløypa tok jeg av med skia og gikk på beina.

(Det var noe kluss med pb-app-tracket i starten, så det er slettet. Har heller publisert gps-tracket fra min Garmin i stedet, som fungerte bedre i dag.)

Bakkene i Lemonsjøen alpinsenter.
Fra Kalvfjellet mot Trollhøe.
Utsikten på toppen var begrenset av skyene.
Tilbakeblikk på Kalvfjellet.

"Ser ut som..."

Written by Nils 27.04.2017 16:38

Tenker det jeg... "Ser ut som" du tok heisen ja... ;-)

Kom det noe særlig med snø i dine trakter i begynnelsen av uka? En på jobben som bor Jaren (Hadeland), fortalte at Lygna hadde fått over 1 meter mandag og tirsdag!

Sv:

Written by Olepetter 27.04.2017 17:35

Vi fikk 20-30 cm i Reinli...