Furekampane (25.04.2017)

Written by sveinh (Svein Haustveit)

Ascents Furekampane (234m) 25.04.2017

Flott kveld, men ble sittende litt lenge på terrassen før jeg kom meg avgårde. Tenkte å dra i Myrdalen og gå på Flåfjellet, Bergen, men regnet med mye folk i det fine været. Svingte av i mot Dyngeland i stedet og parkerte ved Dyngelandseidet hvor det strutter med skilter om alt forferdelig som skal skje hvis du parkerer. Fulgte skogsbilvei innover mot Langevannet og tok av til venstre opp mot ryggen til Furekampane ved en liten varde. Var forberedt på brake men det var en ganske god sti opp mot første topp Hånukane som bare er 4 meter lavere enn dagens mål. Mange tråkk videre mot "hovedtoppen". Ikke så voldsomt høyt dette, men flott furuskog med lite inngrep og lite folk. Dreide ned mot Langevannet og gikk langs den litt våte stien hjem. En positiv overaskelse. Kamera og GPS hjemme, så litt tynn rapport. Flott turmål for en kveldstur og med barn. Dessuten så er den på 100 m PF lista i Bergen !