Ulriken (17.04.2017)

Written by geirmy (Geir Myklebust) GSM

Ascents Ulriken (643m) 17.04.2017
Ulriken Vest (607m) 17.04.2017

Dagen startet med sol og blå himmel, så en familietur til Ulriken passet bra. Vi tok Ulriksbanen opp og startet turen derfra. Mange andre hadde gjort det samme. Litt nysnø lå fortsatt på bakken her og der. Det var en fin dag for en topptur. Her var det både turister, barnefamilier og folk som skulle trene.

Fra Ulriken mot sørvest. Vi ser Brann Stadion nærmest og Løvstakken til høyre. Bakerst den langstrakte øya Sotra.

Etter en liten tur var vi på toppen av selve Ulriken. Her er det vid utsikt. Etter en stund kom det en haglbyge. Vi og flere andre gikk tilbake til toppen av Ulriksbanen. Køen for å ta Ulriksbanen ned igjen var lang, så da var det fint å ta en matbit på Sky:skraperen Restaurant.

Det var en del skyer som drev forbi, men nedbøren ga seg raskt. Etter en tur i hinderløypa på toppen bar det ned igjen. I dag er påskeferien slutt, så i morgen venter skole og jobb igjen.