Løpetur til Tollefsrudfjellet og Tjuvkjelleren (15.04.2017)

Written by gedded (Fredrik Gedde-Dahl) GSM

Characteristic Jogging
Ascents Tollevsrudvarden (1,144m) 15.04.2017
Visits of other PBEs Tjuvkjelleren (1,102m) 15.04.2017

Etter ei uke i Troms med Vemund landa jeg i Oslo tidlig påskeaften. Tok toget hjem, fikk pakka litt om å la ting til tørk før jeg satte meg i bilen opp mot Haglebu for å møte resten av familien. Fikk en telefon fra bror med spørsmål om jeg ville være med på tur da jeg akkurat hadde starta å kjøre. Hadde ikke noe lyst til at de måtte vente på meg hvis de ville på tur nå + hadde ikke med meg noen andre klær en det jeg gikk i, så takka pent nei. 1 ½ time senere i siste kneika opp til hytta møtte jeg de, da hadde de akkurat satt seg i bilen og starta å kjøre innover Stavnsveien.
Fikk stabla meg inn i hytta, her var det fult av fettere og kusiner. Litt prat og etter 30-45 min begynte jeg å bli litt urolig. Så jeg fikk låne noe klær og joggesko av fatter, trøkte i meg noe sjokolade og starta å jogge etter. Klarte å glemme solbriller så måtte kjøre buff-under-øya-og-lua-rett-over-øya-trikset. Så nok ganske så dust ut, men funka sånn halvveis. Løp på fin skara(holdt stort sett) opp til Tollevsrudvarden, her var de ikke så da fortsatte jeg til Tjuvkjelleren. Her var det full lunsjing og det ble mer sjokkis på meg. På vei ned hadde de med seg rumpeakabrett mens jeg fungerte som sekkebærer.