Storlihornet (14.04.2017)  6

Written by lebergsfjellet (Martin Ekornes Søvik) GSM

Start point Pjusken (390m)
Endpoint Pjusken (390m)
Characteristic Cross-country skiing
Ascents Storlihornet (995m) 14.04.2017

Forrige gang jeg var på tur (på Ørskogfjellet), gav jeg opp Smørhylla pga snømangel. Et lite lag snø har kommet de siste dagene, og Overøye er et klart mer snøsikkert sted enn Ørskogfjellet. Jeg gledet meg derfor til en skikkelig skitur i dag. Solen skinte, og det var allerede over 10 grader før jeg startet å gå.

Bildet er fra parkeringsplassen like før "Pjuskebrua", ved 390moh.

Utsikt fra et godt stykke oppe i lia. Er her ferdig med det bratteste partiet (700-900moh), bildet er altså fra knappe 900 meters høyde.

Det siste, litt flatere, partiet før toppen.

Utsikt mot Dyrdalstinden (1371moh). Gikk med et gammelt par smørefri ski jeg fikk da jeg var 6-7 år gammel. Disse ligger i nedre bildekant.

Utsikt mot Tresfjorden. Kleivavatnet (611moh) og Storskorka (861moh) ses til venstre.

Ruten er tegnet inn på Google earth.