Mørjeheia, en av 3 topper i dag (14.04.2017)

Written by LivogKristen (Liv Skåsheim) GSM

Endpoint Litjenn (81m)
Characteristic Trip by foot
Ascents Mørjeheia (212m) 14.04.2017 13:09

Langfredag og tre turer i Kragerø.
Kjørte E18 og tok av mot Sannidal, så mot Kjølebrønnskilen og kjørte til kilen. Hadde lest at en sti starter ved det siste hvite huset på høyre hånd før selve kilen, men der så det for privat ut for oss med 3 biler og masse folk der. Snudde og kjørte tilbake et stykke og traff noen damer som sa at vi burde kjøre til Hestegården ved Limoen og ta grusveien til venstre der og så til høyre igjen inn bomveien til Litjnn. Vi parkerte der og gikk innover noen meter til der stien starter. Den var merket med røde bånd et stykke oppover. Et stykke oppe i lien står det skilt Buheia, følg dette. Fin sti oppover og innover i variert terreng og med varierte trær og nydelig underlag å gå på. Her var det fint å rusle. På toppen er det gløtt av hav og utsikt over flere topper. Matpause ved tårnet på toppen av Mørjeheia. På vei ned igjen var det fin fuglesang, men det er nok kaldt for både mennesker og fugler i dag. OK da blir en ikke så svett, men kaldt å sitte i ro.