Høypf I sør Trøndelag (13.04.2017)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Ascents Hestgrovheia (656m) 13.04.2017 13:53
Visits of other PBEs Herdalsveien Parkering (300m) 13.04.2017 12:10

En flott familietur i Agnenes til en kommunetopp og selvfølgelig >500 pf.

Vi fulgte bomvei (40,-) innover Herdalsveien og måtte parkere halvveis inn mot sommerparkeringen. Et lag med snø på veien stort sett fra start, men lettgått heldigvis. Traff en annen turgåer som passerte oss like før steinbruddet. Vi stoppet og tok oss en god rast og fikk lekt litt før vi tråkket videre. Det ble mer snø fram ca 500 m. Vinjar fikk litt bærehjelp oppover mot toppen, han var litt sliten og det var ikke sp rart . Snøen var heldigvis ganske så fin å gå i. Stien følger stort sett noen merkestikker oppover mot installasjonene på toppen. Her traff vi igjen trønderdama som også hadde funnet frem til toppen. Litt kald vind ved varden så vi stoppet ikke så lenge. Vinjar storkoste seg på returen nedover i snøen og vi lagde flotte spor der vi småsprang. Vinjar var superflink å gå nesten hele veien tilbake til bilen med unntak av siste km. Godt jobbet av små føtter !! Der er utrolig kjekt å bruke hele dagen på tur sammen, selv om far og mor virkelig får jobbet med tålmodigheten til tider ;-)

Kunne ikke kjøre helt inn til sommerparkeringen, men lettgått km opp til steinbruddet hvor gammelstien starter
bittelitt bærehjelp til tider er greit
Matpause og lek ved steinbruddet før vi trasket videre
Stien er merket ved starten og en følger små bånd festet i trær
Lettgått terreng og fin snø å gå i
Den ene turgåerne vi traff i dag, ved toppen