Storådalshornet (12.04.2017)  4

Written by j_snorre GSM

Ascents Storådalshornet (1,233m) 12.04.2017 14:08
Visits of other PBEs For fattig og rik (640m) 12.04.2017 11:39

Værvarselet var heller begredelig i dag, og vi kjørte derfor innover mot Isfjorden litt på måfå for å finne ei renne eller noe annet som kunne gi litt konturer å sikte etter. Enkelte i turfølget var ikke fornøyd med rennene som ble foreslått, og valget falt dermed på en av toppene jeg ikke har vært på rundt Bøstølen, nærmere bestemt Storådalshornet. Turen har noe lang anmarsj, men skikjøringa i den østvendte sida opp fra Storvatnet er så fin at det nesten er verdt det. I dag var nysnøen blitt påvirket av mildværet og var litt kram nesten til topps. Føret var likevel fint. Sikten var det derimot verre med. Ettersom det er påske, tok vi oss også tid til to lengre matpauser ved Storvatnet og inne på hytta For Fattig og Rik.

Noen mente det var i overkant med flatgåing. Jeg mente de burde få seg lettere ski og trene mer.
For Fattig og Rik. Vi tok matpausen her på vei tilbake sammen med noen hyggelige folk som hadde gått på langrennski fra Bøsrølen.
Storådalshornet bak til høyre
Påsekpause ved et naust ved Storvatnet. Været var fortsatt bra, men det endra seg da vi begynte på stigninga mot toppen.
Gråværet på vei inn. Storvatnet bak.
Kjersti svinger seg
Anja hadde Oslo-vondt i støvlene, men ga gass likevel.