Sikkildalshøe-Ingulssjøhøe (11.04.2017)

Written by PeakFloyd (Arne Magnus Fossnes) GSM

Start point Postfuru (949m)
Endpoint Postfuru (948m)
Ascents Sikkilsdalshøe (1,778m) 11.04.2017 15:44
Ingulssjøhøe (1,667m) 11.04.2017 16:35
Visits of other PBEs Griningsdalsvegen manuell bom (962m) 11.04.2017 13:17

Benyttet et lite gløtt av lite vind, og kjørte over på nordsida av flya, tok av ved Postfuru, og parkerte ved bommen på Griningsdalsveien. Måtte bære skia helt opp i bjørkelia, opp mot Storkvælven. Videre på ski på små snøfelt opp mot Sikkildalshøe. Traff på en stor flokk med reinsdyrbukker her, og de fulgte faktisk etter meg opp til ca 1500moh. Greit bort til topp-punktet på Sikkildalshøe.
Returnerte samme vei et stykke, før jeg svingte meg ned et snøfelt mot Gravdalsknappen, fortsatte på skrå østover på smale snøfelt, før jeg måtte av med skia, når jeg rundet ryggen mot Gravdalsknappen. Gikk rett på et snøfelt på østsiden her heldigvis, og kjørte greit ned på ryggen mot Ingulssjøhøe.
Litt på kryss og tvers oppover her, pga av veldig lite snø. Måtte gå de siste 300 metrene på beina.
Retur ned i kvælven, videre på smale snøfelt ned i bjørkeskogen, og gikk veien tilbake til bilen.
Grei tur, men fryktelig lite snø.

Fra Sikkildalshøe mot Ingulssjøhøe.

Ingulssjøhøe, ikke mye snø her.

Sørover mot Gravdalsknappen og Sikkildalshøe.