Avslutning av Kristiansund 100 pf (11.04.2017)

Written by ligroenb (Lise Grønbukt) GSM

Start point Kvalvåg (60m)
Endpoint Prestmyra (80m)
Ascents Storskarven (268m) 11.04.2017 11:31
Breilia (343m) 11.04.2017 12:39
Matlausfjellet (324m) 11.04.2017 12:50
Kistå (307m) 11.04.2017 13:16
Hysåsen (319m) 11.04.2017 13:54
Avmarsjen
Siste delen mot Storskarven
Siste delen mot Storskarven og møte med ørn, alltid spennende
Storskarven, yeeeeey :-)
Fin utsikt mot Tustnastabban og bygevær
Storskarven, jubelbrølet til Ove som fullfører sin Kristiansund 100 pf liste. Kristiansund i bakgrunnen
Terrenget fra Storskarven mot Breilia
Søt velkomst på Breilia, men sikkert også noen som sårt savner sin favorittdukke.... Kommunetoppen i Kristiansund, Freikollem, rager bakom.

g
Ryggen fra Breilia mot Kistå og Hysåsen
Stien jeg traff mot Hysåsen, alltid kjekt med stier insulin bukkemark
Mitt jubelbrøl på siste i Kristiansund :-)

I dag startet vi dagen på Gjemnesundet like ved Krifast. Kjørte over til øya Frei og tok av i retning Kvalvåg og parkerte like ved en skogsvei hvor det var merket mot Setervatnet. Jeg gikk i lag med Ove og Vinjar opp til Storskarven først. Skilte deretter lag med dem nede ved Kjerringvatnet. Deretter var det bare å sikte seg inn mot toppen av Brelia. Det er mye dyretråkk i området men ikke noen tydelig sti gjennom bukkemarks før jeg kom opp på selve ryggen mot toppen. Her er det mye sykkelspor å finne, tydelig at det er populært med terrengsykling i området.

Populær trimtopp vesle Breilia, så et par-tre stk som kom opp stien fra andre sida. Etterpå fulgte jeg ryggen ned mot skaret som går mot Kistå. Her var det greit å følge gode tråkk opp mot toppen. Fra skaret igjen gikk jeg rett i retning Hisåsen. Kom innpå en rødmerket sti på siste delen mot toppen og endelig kunne jeg sette en sluttstrek for Kristiansund 100 pf :-) Fulgte denne rødmerket stien ned til traktorveien som til slutt førte meg ut til hovedveien like ved Prestmyra. Der sto gutta klar med bobilen og var utålmodige på å komme seg videre til middag og overnatting i Valsøybukta:

Det ble ingen veldig høye topper idag , men kjølig og greit turvær og en fin start på årets påskeferie.